Friday, March 23, 2007

drömmar

jag have a dream!
jag bodde på en bondgård i sydstaterna. kanske louisiana eller mississippi, jag vet inte. anywho... jag hade en mustach och jag var gift med sandra och hade en son som hette jebediah. jag minns inte vad jag odlade men jag tror att det var bomull. jag kanske hade slavar också...men det är omoraliskt så det hade jag kanske inte ändå.
en dag satt jag i en gungstol på verandan, då kom några män och snackade skit. jag minns inte vad de sa men jag minns mitt svar. det var något som jag alltid har velat säga. det gick till så här:

männen: skitsnack, skitsnack...bullshit.
jag: son!
jebediah: yeah pa?
jag: get my rifle...

det var skönt. sen vaknade jag. det är lätt top 5 drömmar hittills. en annan favorit, som många har klassat som seklets onödigaste dröm, utspelade sig på en fest. jag stod och groovade till musiken och en okänd kille kom fram och frågade mig om jag hade anders telefonnummer. jag tog fram min mobil och bläddrade i telefonkatalogen. sen svarade jag: "nej".
thats it.

//megalomaniac moe

1 comment:

Anonymous said...

aaeeeh, it's good to have land.